? ??????????????Sound Wave? ????? ?? ???Rating: 4.7 (64 Ratings)??16453 Grabs Today. 61604 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Green Fumes? ????? ?? ???Rating: 4.3 (224 Ratings)??15631 Grabs Today. 79529 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Live, BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, April 18, 2011

Minggu9-Pengajaran Bahasa Melayu secara Dalam dan Luar Talian

Pengajaran Bahasa Melayu Secara Dalam dan Luar Talian


Pengenalan


O Ia merupakan salah satu daripada pembelajaran yang menggunakan media elektronik yang terhubung dengan Internet dan Intranet. O Ia diperkenalkan sebagai alternatif untuk di sampaikan secara elektronik kepada pelajar. O Murid boleh memperoleh maklumat dan belajar luar daripada kelas formal. O Perkongsian maklumat berlaku dengan berkesan melalui teknologi dalam pendidikan. O Mewujudkan proses pembelajaran dan pengajaran di bilik kelas secara lebih berkesan dan sistematik O Menyediakan bahan bantu mengajar yang releven dengan teknologi hari ini. OMenyediakan sumber maklumat dan rujukan untuk pengajaran dan pembelajaran keseluruhannya untuk di capai di mana-mana sahaja dengan cara yang lebih mudah dan berkesan O Mengurangkan bebanan setiap guru terutama dalam menyediakan bahan bantu mengajar. O Membantu menyelesaikan penyampaian konsep yang abstrak secara lebih baik. O Menjimatkan masa guru bagi menyedia dan memikirkan bahan bantu mengajar.


Konsep




  • E-Pembelajaran Interaktif ini adalah modul pembelajaran secara elektronik yang dibangunkan untuk membantu proses belajar di kelas dan di luar kelas maklumat ini juga boleh diperolehi melalui CD dan kedua-duanya dipersembahkan secara interaktif yang mengabungkan elemen-elemen multimedia.




  • Persembahan secara animasi dibantu juga dengan bunyi dan suara memungkinkan pembelajaran berlaku secara lebih menyeronokan. ‘Learnig is fun’ berlaku melalui proses ini, bebanan guru dapat diringankan.


0 comments:

....